Undergraduate Research Experiences in geoscience courses at UiB and UNIS in 2021-22
Denne rapporten presenterer eksempler på bachelorstudenters forskningserfaringer i geofagkurs ved Universitetet i Bergen (UiB) og Universitetssenteret på Svalbard (UNIS).
Undergraduate Research Experiences in geoscience courses at UiB and UNIS in 2021-22
Denne rapporten presenterer eksempler på bachelorstudenters forskningserfaringer i geofagkurs ved Universitetet i Bergen (UiB) og Universitetssenteret på Svalbard (UNIS).
Undergraduate Research Experiences in geoscience courses at UiB and UNIS in 2021-22
Denne rapporten presenterer eksempler på bachelorstudenters forskningserfaringer i geofagkurs ved Universitetet i Bergen (UiB) og Universitetssenteret på Svalbard (UNIS).
Undergraduate Research Experiences in geoscience courses at UiB and UNIS in 2021-22
Denne rapporten presenterer eksempler på bachelorstudenters forskningserfaringer i geofagkurs ved Universitetet i Bergen (UiB) og Universitetssenteret på Svalbard (UNIS).
Undergraduate Research Experiences in geoscience courses at UiB and UNIS in 2021-22
Denne rapporten presenterer eksempler på bachelorstudenters forskningserfaringer i geofagkurs ved Universitetet i Bergen (UiB) og Universitetssenteret på Svalbard (UNIS).
Undergraduate Research Experiences in geoscience courses at UiB and UNIS in 2021-22
Denne rapporten presenterer eksempler på bachelorstudenters forskningserfaringer i geofagkurs ved Universitetet i Bergen (UiB) og Universitetssenteret på Svalbard (UNIS).
Undergraduate Research Experiences in geoscience courses at UiB and UNIS in 2021-22
Denne rapporten presenterer eksempler på bachelorstudenters forskningserfaringer i geofagkurs ved Universitetet i Bergen (UiB) og Universitetssenteret på Svalbard (UNIS).
Active learning
Undervisernes læringsmiljø
Dokumentasjon på bachelorstudenter forskningserfaringer er samlet inn i forbindelse med iEarth fokusområde 2 (FO2, et læringsmiljø for studenter). Et viktig mål for FO2 er å sørge for kursbaserte forskningserfaringer for bachelorstudenter. FO2 søker å etablere et slikt rammeverk tidlig i geovitenskaputdanningen gjennom gjentatt eksponering for samarbeidsprosjekter i klasserommet, i felt og på laboratorium. I denne rapporten presenterer vi eksempler på felt- og lab-baserte forskningserfaringer på bachelornivå for tiden i drift ved UiB og UNIS. Informasjonen om design av forskningserfaringer for bachelorstudenter ble samlet gjennom intervjuer med kursansvarlige undervisere og er beskrevet steg-for-steg.