I dette fokusområdet anser vi geofagutdanningen som et stadig utviklende økosystem av konsepter og kompetanser som kan tilpasses nye innspill og behov. Studenter, undervisere, institusjoner, ansatte og beslutningstakere trenger alle å forstå utdanningsprogrammet fra ulike perspektiver:
Student: Hvorfor lærer jeg dette?
Underviser: Kan studentene dette fra før?
Arbeidsgiver: Hvilke ferdigheter har de ferdigutdannede?
Institusjon: Hvordan er arbeidsmengden fordelt?
For å kunne besvare disse spørsmålene må vi gjøre utdanningsprogrammet til et integrert nettverk av læringsaktiviteter som til sammen utgjør en sammenhengende læringsutvikling (figur 1). Dette gjør vi ved å utvikle en grafmodell for undervisning og læring, og bygge en grafdatabase for programvisualisering, analyse, design og kartlegging. Dette rammeverket vil til slutt støtte et onlineverktøy som alle kan utforske og undersøke, samt bruke til samarbeid om utdanningsutvikling.
For flere detaljer angående begrunnelse, målsettinger og veiledende prinsipper for iEarth Fokusområde 1, se dokumentet Shaping the Future.
In the video below you can see our demonstration of the app on an ios system: