iEarths Digitale Læringsforum – 25.03.2021

Det siste seminaret i vår digitale seminarserie fokuserte på bruken av studentrefleksjoner med spesielt fokus på Geov114 som unvdervises på UiB. Vi fikk høre fra; Isabela Darcie, PhD kandidat ved Institutt for utdanning som forsker på formativ vurdering og student engasjement i aktive læringsmiljø, Bjarte Hannisdal, Førsteamenuensis ved Geo, UiB, og emneansvarlig for Geov114 og Øystein Brandsæter Asserson, MSc student ved Geo, UiB og undervisningsassistent i Geov114.

Presentasjonen hadde tittelen: “Keeping up with student learning: our experience with student reflections” In this session, we will share the results of implementing student reflections in the course GEOV114 – Introduction to geobiology. We will talk about our rationale for using a learning journal as a window into individual learning processes and discuss what we have—and have not—learned from them. We will look at the benefits and limitations of student reflections in our context for both the students and the instructors.